Estelar |
Wysłany: Pią 21:52, 24 Cze 2005 Temat postu: Klasy |
|
Tu znajdują się opisy klas, w których przedstawicieli mogą wcielić się wasze postacie. Mam nadzieję, że to tylko początek i liczę na Wasze zaangażowanie w tworzeniu nowych profesji.
Jeśli nie podacie w opisie bohstera jego klasy wciąż będziecie chłopami. Profile użytkowników, którzy podali swoje klasy bedę starał się jak najszybciej aktualizować.
WOJOWNIK: To ludzie żyjący tylko po to, by walczyć. Często zostają najemnikami lub dowódcami. Często nie są po treningu i mają jedynie te zdolności, którch nauczyli się by przeżyć w Dumahium. W przeciwieństwie do rycerza, po wojowniku nie oczekuje się dworskich manier ani szlachetnego zachowania.
Wojowników do działania najczęściej motywuje chęć zarobku i zdobycia sławy, jednak niektórzy poświęcją się bardziej szcztynym ideom i dorównują paladynom i rycerzom. Wojownicy nie mają ścisłego kodeksu, ani też nie preferują żadnego konkrtnego uzbrojenia.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
ćwiekowana skórznia
długi miecz
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
brak
RYCERZ: Rycerze to dzieci arystokratów, które wyszkolono do walki na dworze innego lorda.Wielu uważa życie rycerza za zbyt wymagające - ma ochraniać biednych i bezbronnych i zawsze być gotowym do służby swojemu władcy. Takie przynajmniej są założenia, ale ostatnio Dumahium upada i wielu nie ma już w sobie dawnej szlachetności.
Po rycerzu oczekuj się dobrego wychowania i dworskiej etykiety. Rycerze bardzo często poświęcają się służbie Bogu, stając się paladynami.
Obowiązkowym elementem uzbrojenia rycerza jest emblant z rodzinnym herbem zakładanym na zbroję. Najczęściej walczą mieczami, ale niektórzy rycerze wolą inne narzędzia walki.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
długi miecz
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
słabsza modlitwa
KSIĄDZ: Księża to nadzieja cierpiących ludzi. Przynoszą pomoc i niosą ukojenie tam, gdzie Dumahium jest zepsute najbardziej. Księża mają w sobie niezachwianą wiarę w Boga i wierzą, że głębkoka i prawdziwa wiara mogą na nowo przywrócić ład w Dumahium.
Ongiś na kleryka wystarczyły święcenia kapłańskie. Dzisiaj to dopiero początek wymagającego treningu duchownego, jaki musi przejść ksiądz, by być gotowym do walki z siłami nieczystymi. Księża są zawsze mile widziani wszędzie, gdzie się pojawią. Często szkolą się w walce mieczem długim lub półtoraręcznym, którym władają niemal z precyzją rycerzy. Nie noszą zbroi, przez co muszą przeważnie stać w drugiej lini.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
brak
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
modlitwa
słabszy egzorcyzm
INKWIZYTOR: W dzisiejszych czasach Święta Inkwizycja wzbudza grozę i nienawiść ludu. Głupcy. Gdyby nie miecze i stosy Inkwizycji świat był by w szponach demonów. Ludzie Urzędu są bezwzględni w ściganiu i zabijaniu sił zła, czasem kosztem ludzi. To właśnie męczennicy, którzy polegi w walce ze złem najpewniej dostąpią Życia Wiecznego.
Inkwizycja polega nie tylko na potężnej wierze i egzorcyzmach odpędzających lub niszczących demony, Ich siłą jest broń i odwaga, symbolem - miecz i krzyż. Inkwizytorzy walczą mieczami i noszą średnie lub lekkie pancerze.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
krótki miecz
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
wykrycie zła
słabszy egzorcyzm
PUSTELNIK: Ci, którzy spotykają na swojej drodze pustelników uważają ich za dziwaków i samotników. To tylko ich zewnętrzna powłoka. Pod nią kryje się wielka wiedza o naturze i o tym jak przetrwać pół życia w gąszczu, bez dostępu do cywilizacji i innych ludzi. Często posiadanie wiedzy, jaką posiadają pustelnicy, nie jest dozwolone przez Świętą Inkwizycję. Na wielu cywilizowanych obszarach powinni uważać, by nie być posądzonym o heretyków i kontakty z magią.
Co sprawawia, że pustelnicy stają się tymi, kimi są? Tragiczne wydarzenia, śmierć rodziny lub kryzys wiary. To wszystko prowadzi ich do zapomnienia przez świat, do zapomnienia przez nich, kimi kiedyś byli. Pustelnicy, bywający kiedyś na dworach pamiętają nieco z zasad etykiety, ale nigy nie będą dobrze przyjmowani. Walczą tylko prostymi brońmi (kości, maczugi, konary drzew) i nie noszą zbroi - nadrabiają to olbrzymią wiedzą, umiętnością leczenia prawie każdej rany i wręcz magiczną sztuką przetrwania w złych warunkach.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
drąg
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
wyczucie pogody
wyczucie roślin i zwierząt
POSŁANIEC: Kiedy trzeba dostarczyć przesyłkę lub zanieść list, wynajmje się wtedy kogoś takiego jak posłaniec. Zna się na ludziach, wie jak porozmawiać, by uzyskać dostęp do wieśniaczych chałup i królewskich komnat. Nieraz niezbędne jest fałszerstwo jakiegoś ważnego dokumentu - posłaniec też to potrafi. Ponadto biega jak mało kto i potrafi przekradać się poza liniami wroga, ale zazwyczaj do tego wynajmowany jest szpieg.
Posłaniec wie, jak rozmawiać i jak fałszować. Zna się na różnych rodzajach pisma i wykazuje się elokwencją. Jedyne, czego nie wie to - jak walczyć i jak przeżyć, gdy sytuacja jest dla niego niebezpieczna.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
zdobiony płaszcz
sztylet
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
pierwsze wrażenie
CZAROWNIK: Wyklęci przez Boga i przygarnęci przez Szatana - oto i czarnoksiężnicy. Zwodeni przez mroczne siły stają się w końcu zabawkami w rękach Zła. Początki czarnoksięstwa są zawsze łatwe - początkujący mag odnajduje zakazaną księgę. Zawsze wydaje mue się, że znalazł ją tylko dzięki swojej pracy. W rzeczywistości Diabłem sam podsuwa magowi zakazane pisma. Kiedy czarownik przeczyta swoje pierwsze dzieło zaczyna od przyzwania słabego demona - chochlika, który obiecuje mu uczyć go magii w zamian za przyszłą obietnice wolności. Im więcej czarodziej wie, tym bardziej demon spija jego duszę, aż nie zostanie z niej nic. Ci, którzy zostali uratowani (ew. odpowiednie wcześnie spaleni) mogą uzyskać ich łaskę i nawrócić się na wiarę w Boga (ew. trafić do Czyśćca). Najcześciej magią para się prosty lud, którzy nie zachodzi dalej niż do prostych sztuczek lub osoby z dworu, które mogą pozwolić sobie na zakup bezcennych almanachów demonologii. Czarownik może polegać jedynie na swojej magii - nie może używać broni (poza kijami) i nie może nosić żadnych pancerzy. Zostaliście ostrzeżeni. Amen.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
talizmany
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
przyzwanie chochlika
iskra
SZPIEG: Jedni to ponurzy skrytobójcy, inni to dworscy magnaci. Szpiedzy muszą grać w interesach pracodawców odgrywać wiele roli. W swoim zachowaniu przypominają posłańców, ale ich zadania niemal zawsze wiążą się z naruszeniem prawa. Oczywiście istneiją szpiedzy, których poświęcenie ocaliło państwo przed upadkiem. Szpieg potrafi zabić, zmienić ubranie i być sobowtórem zabitego. Nierzadko szpieg musi narażać swoje życie by wypełnić powinność, dlatego nauczył się wykorzystywać broń do samoobrony i nosić lekki pancerz. Pamiętaj - jeśli w pobliżu jest szpieg nigdy nie możesz być pewien z kim rozmawiasz.
EKWIPUNEK POCZĄTKOWY:
sztylet
czarny płaszcz
ZDOLNOŚCI POCZĄTKOWE:
inna twarz |
|